joga online Blush

Sivananda, Kundalini, Vinyasa, Yin joga…. Niech te nazwy Cię nie odstraszą. Kryje się za nimi coś, co sprawi, że będziesz gibka, lekka, spokojniejsza i młodsza. A jeśli będziesz praktykować regularnie i z oddaniem, także szczęśliwsza. A już na pewno wzmocni Ci się zdrowie.

Dzięki chwili bezczynności możemy zrobić rzeczy, na które nigdy nie ma czasu! Zaliczyć dwutygodniową praktykę jogi, na przykład. W DOMU! Kwarantanna i przymusowa izolacja otworzyły nam drzwi do praktyki jogi online. Pojawiły się nowe strony i grupy, które dają możliwość wspólnych ćwiczeń z doświadczonym instruktorem i rzeszą osób, które, tak jak Ty i ja, ćwiczą w domu, przed ekranami komputerów. To fantastyczny i efektywny pomysł, żeby wykorzystać ten dziwny czas. Przeczytajcie, jakie są pożytki z jogi, zacznijcie ćwiczyć i już nigdy nie przestawajcie.
 

joga w domu Blush

Jogę można uprawiać w domu, jednak warto robić to pod kierownictwem instruktora. Dlatego dobra jest joga online.


Ja zaczęłam praktykować jogę 6 lat temu, w chwili kiepskiego samopoczucia. Zaciągnięta przez przyjaciółkę, trochę „przypadkowo” zaczęłam od jogi kundalini. To jedna z najbardziej duchowych praktyk, polegająca nie tylko na ćwiczeniach, ale też oddechu, medytacji i śpiewaniu mantr. Choć to praktyki egzotyczne, z dalekiego i starożytnego kręgu kulturowego, to zadziałały i to jak!

Joga kształtuje charakter

Nie jestem teoretykiem jogi, ale czuję ją intuicyjnie. Dla swoich własnych potrzeb sformułowałam następującą tezę: ćwiczenia jogi kształcą w nas trzy filary, a mianowicie RÓWNOWAGĘ, SIŁĘ I ELASTYCZNOŚĆ. Przy czym są to cechy zarówno ciała, jak i ducha. Jeśli brakuje ci w życiu któregoś z tych filarów, joga błyskawicznie to ujawni.
Jak mówi moja niesamowita koleżanka, Raminta Budreckyte, instruktorka jogi w Kłajpedzie na Litwie i Indiach, „zmiana jest możliwa tylko wtedy, gdy fundament jest mocny i stabilny, fundamentem są nasze wartości i nasze ciało”. Joga po prostu pokaże ci twoje deficyty. Po czym pomoże Ci odzyskać równowagę w umyśle i uzdrowić ciało. „Joga pozwala być lepszym człowiekiem”, podkreśla Raminta.
🧘
Praktyka pozwoliła mi być bardziej świadomą swoich działań, świadomą mojego otoczenia i tego, co jest we mnie – opowiada Raminta. – Podstawą jogi są uniwersalne zasady etyczne: zasada niestosowania przemocy (nie szkodzenia), prawdy, czystości, posłuszeństwa, zakazu kradzieży. Żyj tymi zasadami przez jeden dzień, analizuj swoje zachowanie i życie. Zobaczysz, jak się zmieniasz. Dostrzeżesz też, że nie wszystkie Twoje zachowania są zgodne z Twoimi wartościami, a powinny – zauważa trzeźwo Raminta.
Świadoma praktyka zmienia perspektywę całego życia, nad tym właśnie pracujemy w jodze. Żyj z tymi wartościami, a potem praktykuj koncentrację i medytację. Wtedy zaprowadzą Cię one tam, gdzie chcesz iść – mówi instruktorka.

Joga na przygnębienie i stres

Przez wiele miesięcy joga uwalniała z mojej psychiki całe tony problemów. Na zajęciach zdarzało mi się płakać (nie z wysiłku, tylko „starego”, zasiedziałego smutku). Tak działają te ćwiczenia. Co masz w sobie do przerobienia, co ci ciąży, co jest blokadą, co jest złym, negatywnym wspomnieniem, złością, gniewem, żalem – to się pokazuje i uwalnia podczas ćwiczeń.
 

joga online Blush

W chwili, kiedy mamy więcej czasu, warto spróbować jogi bez wychodzenia z domu. Fot. IMAXTREE/Agencja Free

Pokazuje, że wszystko mamy w głowie

Joga kundalini (inne ścieżki jogi też) ma to do siebie, że poprzez ciało pokazuje blokady psychiki. Jak to się dzieje? Załóżmy, że przez 3 minuty robisz to samo, drobne ćwiczenie nadgarstka. Po prostu wyciągasz rękę i kręcisz nadgarstkiem. To nic takiego, prawda? A jednak. Zaręczam, że coś, co w pierwszych 30 sekundach wydaje się drobnostką, po kilku minutach jest męczarnią. I tu wychodzi psychika! Bo jeśli oderwiesz myśli od nadgarstka, okaże się, że to ćwiczenie wcale nie jest takie trudne!
Ta jedna świadoma chwila praktyki na macie pomaga nam zobaczyć gdzie trzymamy nasze napięcia, gdzie i dlaczego się wstrzymujemy, blokujemy – tłumaczy Raminta.
Wszystkie problemy, obciążenia i przeszkody okazują się wyłącznie pochodzić z naszego umysłu. Wszystkie nasze „nie mogę tego” lub „nie mogę tamtego” są w głowie, ot co!

Na zdrowie!

Joga kundalini ma jeszcze inny ważny aspekt. Mi niesamowicie poprawiła zdrowie. Po pierwsze, są to ćwiczenia kompleksowe – jesteś rozmasowana i rozciągnięta do koniuszków palców po nasadę włosów i uszy. Nie ma takich ćwiczeń, może poza pływaniem, które działałyby na calusieńki organizm. Większość ćwiczeń jogi kundalini uruchamia („rozmasowuje”) organy wewnętrzne: nerki, żołądek, jelita, kręgosłup, działa także na półkule mózgu i serce. Po trzecie, joga doskonale wpływa na krążenie i układ oddechowy. W rezultacie poprawia się większość funkcji organizmu: oczyszcza się krew, lepiej działa limfa, układ wydalniczy, poprawia się odporność, cały organizm jest dotleniony.
🧘
Doświadczyłam tego wszystkiego na sobie! Wierzcie mi lub nie, ale przez całe życie chorowałam na oskrzela, płuca, gardło, krtań. Przynajmniej raz w roku, nawet dwa, byłam po prostu ciężko chora. To wszystko skończyło się po ok. roku praktyki jogi. Jednak trzeba przyznać, że ćwiczyłam dużo, bo przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Regularnie przez kilka lat. Bez ucieczek i wymigiwania się.

Chcesz lub nie, weźmie Cie!

Jeśli boicie się, że nie dacie rady, że nie znajdziecie w sobie determinacji – od razu powiem, że joga uzależnia. Nawet takiego patentowanego lenia, jak ja. Joga (z czasem zaczęłam też uprawiać Vinyasę i Sivanadnę) wyciągnęła ze mnie absolutnie ukryte pokłady wytrwałości w sportowej praktyce. Dała radość i lekkość. Joga pozwala złapać oddech (dosłownie i w przenośni), oderwać się od problemów i zyskać dystans. Może to endorfiny, jakie uwalniają się podczas ćwiczeń, ale zapewniam, że po zajęciach przez ok. 24 godziny czujecie, jakbyście unosiły się nad ziemią. Praktyka ma realny, dalekosiężny wpływ na samopoczucie i zdrowie.

Idealna na czas wolny

Namawiam Was, spróbujcie jogi online. Kiedy tak siedzimy w domu przez najbliższe dwa tygodnie, po prostu ruszmy się z kanapy na dywan (to jakieś 30 cm dalej) i zróbmy parę ćwiczeń. Zauważyłam, że obecność innych osób online i praktyka na żywo bardzo pomagają pokonać inercję i dają motywację do ćwiczeń. Gdzie „pójść” na zajęcia jogi online? Ja osobiście zaczęłam praktykować w grupie FB „Joga u źródeł” TUTAJ. Doskonali, doświadczeni prowadzący są zaangażowani i prowadzą grupę tak, że chce się razem ćwiczyć.
 

joga online Blush

Joga daje radość, lekkość i gibkość ciała i umysłu. Jeśli nie możecie wyjść z domu, spóbujcie jej online!


🧘🧘🧘
Jak mówi Raminta Budreckye, „Niezależnie od tego, jaką ścieżkę jogi wybierzesz, zawsze będzie ona prowadziła cię do nowych odkryć, a twoim przewodnikiem w tej podróży jest spokój twojego serca.” Stronę Raminty znajdziecie na FB, konkretnie TUTAJ.Polecam!



DZIEWCZYNY! JUŻ JUTRO CIĄG DALSZY CYKLU „KWARANTANNA, CZYLI CO ROBIĆ, ŻEBY NIE ZWARIOWAĆ?”

A TYMCZASEM ZAJRZYJCIE NA BLUSH!

PRZECZYTAJCIE KONIECZNIE:

Nie rób NIC i ocal swoje ŻYCIE


ALBO OBEJRZYJCIE ZDJĘCIA I POZNAJCIE HISTORIE ZZA KULIS WIELKICH POKAZÓW MODY:

ZA KULISAMI pokazów mody – ZDJĘCIA! Cz.1


ALBO ZAJRZYJCIE DO POSTU O URODZIE:

10 HITÓW DEKADY – wybrałyśmy NAJLEPSZE kosmetyki lat 10.!


I nie zapomnijcie polubić moją stronę na Facebooku, znajdziecie ją TUTAJ!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.